Новини

Конотопська ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області інформує

ImageСпрощено процедуру припинення підприємницької діяльності

З 07.07.2014 набрав чинності Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедури державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичних осіб – підприємців за заявницьким принципом" від 13.05.14 N 1258-VII

Зокрема, вказаним законом внесено зміни до ст.47 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" від 15.05.03 №755 щодо порядку державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця за її рішенням.

З 07.07.14 припинення фізичних осіб – підприємців здійснюється не пізніше наступного робочого дня з дати надходження до державного реєстратора реєстраційної картки на проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності. Відміняється необхідність надання підприємцями довідок з органів податкової служби, пенсійного фонду та фондів соціального страхування для проведення державної реєстрації припинення.

 

З початку року міндоходівці Сумщини вилучили

підакцизної продукції на понад 3,8 мільйонів гривень

– Ми продовжуємо активний наступ на нелегальний ринок алкоголю в області, посилюємо контроль за виробництвом та реалізацією горілчаної продукції і таким чином намагаємося мінімізувати втрати бюджету, – зазначив виконуючий обов’язки начальника Головного управління Міндоходів у Сумській області Юрій Больбіт.

У ході перевірочних заходів оперативники виявили контрабандний канал постачання спирту з території Російської Федерації, який організував мешканець м.Білопілля. У ході обшуку на приватному подвір’ї (у прикордонній зоні)  виявлено та вилучено 1600 літрів спирту. Встановлено, що спирт використовувався для нелегального виготовлення горілки.

За результатами роботи оперативно-слідчих підрозділів Міндоходів  у 2014 році всього з незаконного обігу вилучено підакцизної продукції на суму 3 млн. 814 тис. гривень. З них лікеро-горілчаної продукції майже 40 тисяч пляшок на суму близько 1 млн. грн., спирту – на понад 700 тис. гривень.

Виявлено 2 підпільних виробництва підакцизних товарів. Рішеннями судів конфісковано вилучених товарів підакцизної групи на суму понад 800 тис. гривень. До єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про скоєння 9 кримінальних правопорушень.

 

Міндоходів затвердило 4 узагальнюючі податкові консультації,

в яких надано відповіді на 48 актуальних питань

Міністерство доходів і зборів України затвердило 4 узагальнюючі податкові консультації. Їх темами стали найактуальніші питання, з якими платники найчастіше зверталися за роз’ясненнями до органів доходів і зборів.

Фахівці Міністерства роз’яснили застосування норм податкового законодавства щодо трансфертного ціноутворення, витрат на гарантійний ремонт або гарантійні заміни товарів, сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з операцій з купівлі іноземної валюти, а також податкового обліку поворотної фінансової допомоги.

Загалом у затверджених консультаціях надано відповіді на 48 податкових питань.

Так, зокрема, вирішено питання щодо неврахування при визначенні вартісного критерію контрольованих операцій сум кредиту, депозиту, поворотної фінансової допомоги та посередницьких операцій, роз’яснено порядок відображення у податковому обліку платників податку запровадженого збору на обов’язкове державне пенсійне страхування на купівлю валюти та  витрат з гарантійного ремонту. Акцентовано увагу на праві платників податку на прибуток враховувати витрати на гарантійний ремонт незалежно від статусу покупця (фізична або юридична особа).

Крім того, на конкретних числових прикладах проілюстровано порядок податкового обліку операцій за отримання та повернення поворотної фінансової допомоги.

Усі проекти узагальнюючих податкових консультацій попередньо пройшли стадію обговорення з громадськістю та отримали схвальну оцінку. Всі роз’яснення чіткі та зрозумілі, що дає можливість платнику уникати двозначного трактування деяких норм податкового законодавства.

Із текстами узагальнюючих податкових консультацій можна ознайомитися за посиланням http://minrd.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/uzagalnyuyuchi-podatkovi-konsultatsii/.

 

53 звернення надійшло на  «Пульс» від жителів Сумщини

За шість місяців поточного року на антикорупційний сервіс „Пульс” Міністерства доходів і зборів України надійшло 53 звернення від жителів Сумської області.

У переважній більшості випадків (32 звернення) громадян турбували подання звітності та процедури реєстрації податкових накладних. На другому місці за актуальністю – запити щодо роботи органів Міндоходів. З цього приводу на „Пульс” надійшло 12 телефонних дзвінків. Один запит стосувався  проведення перевірки і один – неправомірності дій працівника. Але за наслідками розгляду звернень обставини, викладені у запиті, підтвердження не знайшли. 

На сервіс «Пульс» переважно дзвонили жителі Сум та Конотопського району. Всі звернення розглянуті та вирішені максимально оперативно, заявники проінформовані про результати.

Нагадаємо, що інтерактивний сервіс „Пульс” приймає звернення платників з податкових та митних питань. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Міністерства доходів і зборів, оперативно та в повному обсязі вирішити суперечливі питання, які виникають у сфері адміністрування податків та у митній сфері, можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.  

 

Уряд затвердив Положення про Державну фіскальну службу України

Кабінет Міністрів України своєю постановою від 21 травня 2014 року №236 затвердив Положення про Державну фіскальну службу України.

Головою Державної фіскальної служби призначено Ігоря Білоуса (розпорядження КМУ від 06.06.2014 від №624-р).

Першим заступником Голови став Володимир Хоменко (розпорядження КМУ від 06.06.2014 №625-р), заступником Голови – Анатолій Макаренко (розпорядження КМУ  від 06.06.2014 №626-р).

Згідно з положенням, Державна фіскальна служба України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.

До сфери повноважень новоствореної служби входять реалізація державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Крім того, Державна фіскальна служба реалізовуватиме державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску.

Державна фіскальна служба вноситиме на розгляд Міністра фінансів пропозиції щодо формування державної податкової та митної політики, а також політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, державної політики у сфері контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів;  адміністрування єдиного внеску та боротьби з правопорушеннями під час його сплати.

Крім того,  ДФС пропонуватиме засади  державної політики у сфері контролю за своєчасністю здійснення розрахунків в іноземній валюті в установлений законом строк, дотриманням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), а також за наявністю ліцензій на провадження видів господарської діяльності,  торгових патентів.

Детальніше ознайомитися з Положенням про Державну фіскальну службу України можна за посиланням http://minrd.gov.ua/diyalnist-/zakonodavstvo-pro-diyalnis/postanovi-km-ukraini/63237.html

 

З 1 квітня змінено ставки збору за спеціальне використання води

Для суб’єктів господарювання ставки збору за спеціальне використання води з 01.04.2014р.  становлять:

   за використання підземних вод – 48,94 гривень за 100 куб. метрів;

   за використання поверхневих вод – 35,66 гривень за 100 куб. метрів.

Платник збору за спеціальне використання води в податкову декларацію повинен вносити дані двома рядками. Наприклад, за використання підземних вод:

1-й квартал ставка податку – 45,06 (гривень за 100 куб. метрів);

2-й квартал ставка податку – 48,94 (гривень за 100 куб. метрів).

Конотопська ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області нагадує, що водокористувачі самостійно обчислюють збір за спеціальне використання води та збір за спеціальне використання води для потреб гідроенергетики і рибництва щокварталу наростаючим підсумком з початку року.  

 

Конотопською ОДПІ в першому півріччі надано понад 4,5 тисяч адміністративних послуг

За словами начальника відділу обслуговування платників Конотопської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області Москаленко В.М., за шість місяців поточного року фахівцями ЦОП Конотопської ОДПІ та Буринським відділення Конотопської ОДПІ надано 4596 адміністративних послуг, з них 3503 – Центром обслуговування платників при Конотопській ОДПІ.

Найбільшою популярністю користувались послуги з видачі карток платників податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків – 2255 послуг або 49% від загальної кількості послуг.

На другому місці послуги з видачі довідок про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів платникам податків, які припиняються /припиняють підприємницьку діяльність – 590 довідок та майже 13%  від усіх послуг. На третьому – послуга з реєстрації книги обліку розрахункових операцій – 467 книг (понад 10%).

Крім надання адміністративних послуг в Центрі надаються консультативні та інформаційні послуги щодо діючої системи оподаткування, адміністрування єдиного соціального внеску, нарахування та сплати податків, порядку заповнення податкових декларацій та розрахунків, безкоштовного отримання ключів електронного цифрового підпису та користування електронними сервісами Міндоходів.

Нагадаємо, Центр обслуговування платників Конотопської ОДПІ знаходиться за адресою м. Конотоп, пр. Миру, 2. Графік роботи: понеділок, середа, пятниця з 9-00 год. до 18-00 год.;  вівторок та четвер з  9 – 00 год. до 20-00 год., у субботу з 9-00 до 16-00 год. Телефон для довідок (05447) 6-61-97.

 

Працівники Сумської митниці Міндоходів

допомогли військовим відремонтувати автопарк

Черговий транш допомоги від сумських міндоходівців знову відправився на схід України. Працівники Сумської митниці відгукнулися на прохання Сумського територіального батальйону допомогти з закупівлею необхідного обладнання та запасних частин до військових автомобілів, які потребують негайного ремонту.

– Наші військові несуть службу поблизу російсько-українського кордону на Луганщині, тож необхідно постійно пересуватися і автомобілі мають бути в робочому стані. Список необхідного обладнання ми передали волонтерам, які й допомогли вирішити цю проблему і ми дуже вдячні усім небайдужим, хто долучився до благодійної акції, – говорить один з бійців сумського батальйону.

Міндоходівці зі свого боку пообіцяли і в подальшому підтримувати військових, які мужньо захищають свою землю, побажали їм витримки, мужності та перемог. 

 

З 1 квітня змінено ставки збору за спеціальне використання води

Для суб’єктів господарювання ставки збору за спеціальне використання води з 01.04.2014р.  становлять:

   за використання підземних вод – 48,94 гривень за 100 куб. метрів;

   за використання поверхневих вод – 35,66 гривень за 100 куб. метрів.

Платник збору за спеціальне використання води в податкову декларацію повинен вносити дані двома рядками. Наприклад, за використання підземних вод:

1-й квартал ставка податку – 45,06 (гривень за 100 куб. метрів);

2-й квартал ставка податку – 48,94 (гривень за 100 куб. метрів).

Конотопська ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області нагадує, що водокористувачі самостійно обчислюють збір за спеціальне використання води та збір за спеціальне використання води для потреб гідроенергетики і рибництва щокварталу наростаючим підсумком з початку року.  

 

Оперативники Міндоходів затримали виробників горілки на Сумщині

та вилучили готової продукції на понад 700 тисяч гривень

Оперативно-слідчою групою ГУ Міндоходів у Сумській області затримано двох мешканців обласного центру, які організували незаконне виготовлення фальсифікованих алкогольних напоїв в одному районів м.Суми.

В орендованому гаражному приміщенні, без дотримання санітарних норм і правил гігієни, шляхом змішування спирту з водопровідною водою зловмисники виробляли горілчану продукцію та розливали її у тару, що неодноразово перебувала у використанні. До напоїв додавали також цукор, оцет, інші смакові домішки та барвники.

Збували власноруч вироблену горілчану продукцію дрібнооптовими партіями по 30-50 літрів. Під час чергової реалізації алкоголю оперативники Міндоходів затримали порушників на місці вчинення злочину.

При проведенні обшуку в автомобілі, яким транспортувалися горілчані вироби, оперативники виявили бухгалтерську документацію, чорнові записи щодо клієнтської бази, ємкості з рідиною з характерним запахом спирту (225 літрів), а також 5,3 тис. гривень, виручених від продажу алкоголю.  

За висновками спеціалістів Держсанепідемслужби України надана на дослідження спиртовмісна рідина становить загрозу для життя і здоров’я людей при вживанні.

Всього під час слідчих дій вилучено незаконно виготовлених алкогольних напоїв та спирту на суму понад 700 тисяч грн., а також 279,2 тис. грн. готівки – всього на 1 млн. грн.

Слідчим управлінням фінансових розслідувань ГУ Міндоходів у Сумській області розпочато досудове розслідування у кримінальному провадженні за фактом незаконного виготовлення підакцизних товарів (ст. 204 ч.3 Кримінального кодексу України).

Оперативники перевіряють інформацію про можливе завезення спирту на територію області контрабандним шляхом з Російської Федерації.

 

Як отримати посилений сертифікат електронних ключів?

Конотопська ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області запрошує юридичних і фізичних осіб отримати посилені сертифікати електронних ключів Міністерства доходів і зборів України за адресою м. Конотоп, пр. Миру, 2.

Посилені сертифікати електронних ключів оформлюються цілком безкоштовно та дають можливість подавати до органів Міндоходів звітність у електронному вигляді зі свого робочого місця, офісу чи дому.

Фахівці Конотопської ОДПІ щиро дякують платникам, які вже звітують в он-лайн режимі, і нагадують, що в електронному вигляді до органів Міндоходів можна також подавати митні декларації та декларації про доходи громадян, отримані у минулому році.

Для отримання сертифікату посиленого електронного ключа Міністерства доходів і зборів України необхідно подати:

Юридичним особам

1)  заповнену та підписану Реєстраційну картку (отримується у органі Міндоходів);

2)  оригінал статуту (положення про установу, філію);

3)  документи, що підтверджують повноваження керівника заявника;

4)  документи, що підтверджують належність підписувала до юридичної особи – заявника;

5)  копії паспортів заявника та підписувачів; копія облікової картки платника податків (довідки про присвоєння ідентифікаційного коду ДРФО керівника та головного бухгалтера).

Фізичним особам та фізичним особам – підприємцям

1)  заповнену та підписану Реєстраційну картку (отримується у органі Міндоходів);

2)  копію паспорту;

3) копію облікової картки платника податків (довідки про присвоєння ідентифікаційного коду ДРФО).

Більш докладно з порядком отримання сертифікату посиленого електронного ключа можна ознайомитись на веб-сайті Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Міністерства доходів і зборів України acskidd.gov.ua.

 

Пенсіонери – підприємці на спрощеній системі оподаткування

не сплачують єдиний внесок

Фізичні особи – підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, звільняються від сплати за себе єдиного соціального внеску, якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують згідно законодавства пенсію або соціальну допомогу. Такі особи можуть бути платниками єдиного соціального внеску виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Згідно зі ст. 1 Закону України від 09.07.2003 р. № 1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (далі — Закон № 1058) пенсіонер — це особа, яка отримує пенсію, довічну пенсію, або члени її сім’ї, які отримують пенсію в разі смерті цієї особи у випадках, передбачених цим Законом.

Законом № 1058 передбачено такі види пенсійних виплат, як пенсія за віком, пенсія у зв’язку з втратою годувальника та пенсія по інвалідності внаслідок загального захворювання (у тому числі каліцтва, не пов’язаного з роботою, інвалідності з дитинства).

Права та обов’язки платників єдиного соціального внеску визначено розділом ІІ Закону України від 08.07.2010 №2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування». 

 

Платники єдиного податку Конотопської ОДПІ

з початку року сплатили понад 6,5 мільйонів гривень

Про це повідомила Олена Деревянко, начальник Конотопської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області журналістам місцевих ЗМІ.

Очільник інспекції  зазначила, що  суб’єкти господарювання, які обрали спрощену систему оподаткування, станом на 25 червня 2014 року перерахували до бюджету 6 млн. 520 тис. грн., з них 630 тис. грн. – сплачено за двадцять п’ять днів червня і 5 млн. 890 тис. грн. за п’ять місяців поточного року, що на 206 тис. грн. більше від запланованої суми.

Олена Дерев’янко підкреслила, що переважну частину надходжень забезпечили фізичні особи – підприємці, що обрали спрощену систему оподаткування. За січень-травень 2014 року вони сплатили 4 млн. 940 тис. грн. А юридичні особи, що перебувають на спрощеній системі оподаткування, спрямували до бюджету майже 950 тис. грн.

Начальник інспекції зауважила, що позитивних результатів у адмініструванні єдиного податку вдалося досягти за рахунок сумлінності платників податків, співпраці з ними та  створення сприятливих умов для ведення бізнесу.

 

Скасувати сертифікат електронного цифрового підпису можна

в будь-якому акредитованому Центрі сертифікації ключів

Конотопська ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області повідомляє користувачам цифрових підписів, які отримали такі послуги на території Луганської та Донецької областей, що скасувати сформований сертифікат ключа можна у будь-якому представництві акредитованого Центру сертифікації ключів Міндоходів. В м. Конотоп це можна зробити звернувшись за адресою пр. Миру, 2, приміщення Конотопської об’єднанної податкової інспекції, другий зал Центру обслуговування платників.

Для цього юридичні та фізичні особи повинні подати письмову заяву відповідно до встановленого Регламентом порядку. Заява фізичної особи має бути засвідчена особистим підписом, а юридичної – підписом уповноваженого представника та печаткою юридичної особи.

Якщо ж заявник не може цього зробити через втрату реєстраційних та інших документів, на підставі яких формувались сертифікати, він має право звернутися до представництв Центру із заявою про таке скасування у зв’язку з компрометацією особистих ключів. У такому випадку встановлення власника цифрового підпису здійснюється за паспортом громадянина України та копією картки платника податків (за наявності).

Оформити відповідне звернення та отримати усю необхідну консультацію можна в адміністраторів реєстрації представництв АЦСК ІДД Міндоходів.

 

Випадки, в яких найчастіше порушуються митні правила

За п`ять місяців поточного року митницями Міндоходів зафіксовано майже 3,3 тис. випадків переміщення через митний кордон України товарів, валюти та транспортних засобів з порушенням митного законодавства на загальну суму майже 128 млн. грн.

Серед предметів порушення митного законодавства першу сходинку, традиційно, посідають продовольчі та промислові товари. За зазначений період митницями зафіксовано 1,75 тис. випадків переміщення з порушеннями митних правил продовольчих та 1,2 тис. промислових товарів на суму понад 11 млн. грн. та 94 млн. грн. відповідно.

Так, Південною митницею Міндоходів при здійсненні митного оформлення товару „вироби з натурального каменю оброблені: плити з травертину для облицювання та плити шліфовані” було встановлено, що документи, надані для оформлення, містять неправдиві відомості стосовно фірми одержувача. Загальна сума товару, який намагалися незаконно ввезти в Україну, майже 383 тис. гривень. За цим фактом працівниками митниці складено протокол про порушення митних правил.

Також не залишають своїх позицій серед „порушників” валюта та транспортні засоби. Протягом січня – травня 2014 року було зафіксовано 330 випадків переміщення цих предметів через кордон держави з порушеннями митного законодавства на загальну суму майже 22,3 млн. грн.

Наприклад, в зоні митного контролю міжнародного аеропорту „Київ” (Жуляни) Київської міжрегіональної митниці Міндоходів під час перевірки особистих речей українки, яка прибула з Італії та пройшла спрощений митний контроль, було виявлено 50 тис. євро. Переміщувані понад встановлену норму 40 000 євро було тимчасово вилучено, як безпосередні предмети правопорушення.

Загалом з початку 2014 року митницями Міндоходів заведено понад 6,5 тис. справ про порушення митних правил на суму понад 251 млн. грн. З них у 3,6 тис. справ тимчасово вилучено предмети правопорушень на суму майже 127 млн. грн.

 

Міндоходів  виявлено понад 27 тисяч нелегально працюючих найманих робітників

За 5 місяців поточного року співробітники Міндоходів виявили понад 27 тис. найманих робітників, які працювали без укладання трудових угод з роботодавцями. Через бажання окремих підприємців зекономити на сплаті податків, працівники не лише позбавлялися соціального захисту, але й втрачали роки трудового стажу, так необхідного для нарахування пенсій.

Після залучення їх до оподаткування бюджет отримав майже 7 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та 14 млн. грн.  єдиного внеску.

Переконати несумлінних роботодавців дотримуватися податкового законодавства та виплачувати своїм працівникам достойну заробітну плату фахівці Міндоходів намагаються під час спільних з органами місцевої влади роз’яснювальних заходів. Завдяки цьому з початку року майже 25 тис. суб’єктів господарювання підвищили рівень виплати заробітної плати. До бюджету додатково сплачено  понад 43 млн. грн. податку.

Протягом зазначеного періоду також виявлено майже 5 тис. громадян, які здійснювали підприємницьку діяльність без державної реєстрації. Всі вони офіційно оформили свою діяльність, а бюджет отримав 2 млн. грн. податків.

Загалом, за статистикою Міндоходів, протягом січня-травня поточного року до бюджету надійшло понад 27,8 млрд. грн. податку на доходи фізичних осіб, що майже на 139 млн. грн. більше аналогічного показникам минулого року. 
Перейти до вмісту